Firma, ktorá prežije


9 z 10 firiem neprežije prvých 5 rokov podnikania. Po ďalších 5 rokoch 9 z 10 firiem znova skončí. Prečo je to tak? Kto spravil chybu? A akú? Na začiatku je to silné nadšenie, úžasný nápad, chuť podnikať. Po pár rokoch sa zmenia...na boj o prežitie.

Podnikanie je spôsob života. Pre mňa cesta, na ktorú ma nepripravili rodičia, ani škola. A pravdepodobne ani teba. Miestami potrebuješ zabudnúť všetko, čo vieš a začať znova.

Ako keď bežíš maratón

Tréning bolí, svaly stvrdnú, topánky otlačia, no v hlave si prehrávaš film o tom, ako prebiehaš cieľom. A nepotrebuješ potlesk publika. Ani medailu. Nakoniec ani tie peniaze nebudú takou odmenou ako to, že si sa nevzdal a dobehol si.

Tréning

Predtým, než som sa pustil do podnikania som si myslel, že môj jediný problém je, že nemám kapitál. Často to počúvam. To je ako by som povedal, že si kúpim bežecké topánky a môžem ísť pretekať. O tom ako funguje trh, ako niečo predať, čo s konkurenciou som nevedel nič. Môžeš si prečítať ako máš bežať, ako máš dýchať, kedy sa treba napiť. Keď sa však rozbehneš, všetko je zrazu inak.

Nepúštaj sa do podnikania. Nerob to, keď nie si pripravený na mozole a svalovku. Keď nie si trochu blázon, ktorý sa rozbehne keď všetci okolo len chodia. Môžeš si aj ublížiť.

Ak však chceš zažiť neopakovateľný pocit, že si poctivo a čestne zabehol pretek a v cieli sa pozrieť na krásnu cestu, počas ktorej si chcel skončiť milionkrát, tak BEŽ.

©Miroslav Oros

orosmiroslav@gmail.com

Zdroj na Mirov blog: 

http://miroslavoros.blogspot.sk/2015/11/firma-ktora-prezije.html?m=1

Miroslav Oros je vášnivý podporovateľ podnikateľov, školiteľ a tohtoročný rečník na konferencii TEDx. Podniká 11 rokov.

11.11. o 18.00 nám Miro porozpráva o Firme, ktorá prežije. Ako vytvoriť marketing fialovej kravy, prežiť krízu v podnikaní, postaviť firmu na zdravých hodnotách.